isaan-thailand.reismee.nl

Mijn eerste ervaring met Thailand.

Aangestoken door een zeer goede vriend, die het Thailand virus al had opgelopen, trok ik de stoute schoenen aan om ook maar eens een vakantie te spenderen naar ' Het Land van de Glimlach '

Ik was al bekend met de tropen omdat ik al op Aruba en Curacao was geweest en van hieruit ook enkele dagen van Venezuela, Sancta Margarita, had genoten.

Mei 1999.
Eenmaal aangekomen in Bangkok schrok ik wel even.
De enorme drukte en het hectische verkeer rondom de luchthaven, samen met de hoge temperatuur , ontnamen mij de adem.
Even rusten, op adem komen en de taxi in richting Pattaya (what else)
De rit ging over de highway zodat je alles onder je voorbij zag schuiven, sloppenwijken afgewisseld door een enkel bungalowpark.
'Wat doe ik hier ?' was mijn gedachte.
Naarmate de rit vorderde werd het landschap mooier en het begon al echt op Thailand te lijken zoals ik het van foto's gewend was.
Tien dagen waren te kort, het virus begon bij mij ook al te werken, maar ik moest helaas terug naar NL.
In Nederland begonnen de kriebels om zo snel mogelijk terug te keren.

Oktober 1999.
Ik had tijd om er even tussen uit te knijpen, op naar Pattaya.
In deze vakantie heb ik mijn huidige vrouw leren kennen.
Zij is afkomstig uit de Isaan, het noord/oostelijk gedeelte van Thailand.
Op haar verzoek met de bus naar haar geboortestreek, Nong Hin.
s'Morgens vroeg om 5.00 uur, nog in het donker, stopte de bus op de plaats van bestemming maar ik kon geen huis ontdekken.
We liepen gepakt en gezakt over een verharde weg het bos in en na 200 meter bereikten we een identiek Thais dorpje, Ban Noi Samakkhi.
Aangekomen bij het ouderlijk huis lag iedereen nog in diepe rust.
Het leek wel of ze het geroken hadden, binnen 5 minuten was het hele dorp wakker.
Wat ben ik blij dat ik hier, als eerste Farang in het dorp, terecht ben gekomen, dit is het echte Thaise leven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!